Pratique des sons [p] / [b] : Exercice II

[ ] et [ ]


Practice listening and repeating these longer segments, paying special attention to the sounds [ ] and
[ ]. You may read the script by going to the second page.However, try to do the exercise without
reading the script first. Click on the microphone to record yourself; use the control buttons at
the bottom of the screen to listen to your recording.You may want to read the advice on how to pronounce the
sounds [ ] and [ ] by clicking on the grey links below.


Conseils articulatoires

Conseils articulatoires

Segment 1             Segment 5
Segment 2             Segment 6
Segment 3             Segment 7
Segment 4             Segment 8


Practice listening and repeating the following sentences, paying special attention to the sounds [ ] and
[ ]. Click on the microphone to record yourself; use the control buttons at the bottom of the screen to
listen to your recording.

Des parents débordés par des horaires surchargés.
Apprendre à se détendre et à s'amuser pour le simple plaisir.
Leurs parents projettent sur eux leurs propres ambitions.
Le directeur du département de psychologie de l'hôpital.
Des loisirs de plus en plus structurés par les parents.
Des petits déjeuners et des repas pris à la hâte.
Les enfants disposent de peu de temps pour le repos.
Les enfants répondent à des standards de performance qu'ignoraient nos grands-parents.